Eerste ervaringen India

30 januari 2016 - Mumbai (Bombay), India

Zaterdag 30-01, 13:22
Je kan nog zoveel lezen in boeken of luisteren op films of docu's over India. De ervaring die je krijgt wanneer je eenmaal zelf in een taxi over de weg naar je hotel rijdt, daar kan je je niet op voorbereiden. Wat een SMOK! De hele wereld is ineens zo klein! Één grote mistige stad die vanaf het vliegtuig niet eens te zien is! En dan die drukte... Overal auto's, andere wagens, mensen, beesten, huizen of wat daarvoor door moet gaan. In de taxi keek ik echt mijn ogen uit. Mensen gaan hier zó anders met zichzelf, elkaar, de beesten en de natuur om. Dat is in een rit van 70 min naar je hotel overduidelijk! Wat mij betreft blijven we hier morgen en overmorgen om de stad te verkennen. Antoon wil liever zo snel mogelijk weg. Ook wel begrijpelijk! In de taxi viel Antoon in slaap! Hij was helemaal uitgeput... Moet ook wel als je in een taxi wilt slapen die alles bij elkaar toetert, waarvan de chauffeur niets weet van doseren van gas en rem en het verkeer om je heen continu een 'bijna aanrijding' veroorzaakt. Ik lig nu op bed in het hotel.niet echt netjes maar het bed is schoon dus daar zijn we blij mee. Anderhalf uur slapen moet voor nu even voldoende zijn om de jetlag de baas te blijven.. De stad trekt mij aan. Ik wil erop uit, zien hoe de mensen hier rondlopen, gewoon ervaren. Er is een tourorganisatie die reizen organiseert naar de krottenwijken van Mumbai. De inwoners krijgen ook een percentage roepies voor hun gastvrijheid. Dit is op zijn vroegst maandag dus ik moet nog uitzoeken of dat haalbaar is.