Dinsdag 02-02-2016

2 februari 2016 - Anjuna, India

16:40
Om 10:00 uur werden we langzaam wakker. Hoewel we in een prachtig hutje sliepen met de geluiden van de zee op de achtergrond, heb ik toch erg slecht geslapen. Ik denk dat we gewoon nog moeten wennen aan de warmte en onbekende geluiden. De wekker ging om 07:30 omdat ik vanochtend om 8 uur mee wilde doen aan de yoga, maar ik heb die hele wekker niet gehoord en Antoon heeft deze na 5x afgaan maar weer uitgezet. Jammer, maar ook goed dat ik in de ochtend alsnog genoeg slaap heb gehad want daardoor voel ik me nu weer beter. Het ontbijt van deze slaapplek was erg lekker (Indiase omelet) dus we vertrokken met goed gevulde magen. We hebben een stuk gewandeld en een paar mensen genegeerd toen ze ons een taxi aanboden. Uiteindelijk was er een meneer die met zijn taxi toch naar Anjuna (onze eindbestemming voor vandaag) toe ging en ons wel mee wilde nemen voor weinig. Na wat afdingen hebben we 300 roepie betaald. Onderweg weer een aantal keer bijna aanrijdingen met scooters en motoren. Net toen we dachten dat het nooit mis kon gaan zagen we een meneer buitenwesten op zijn rug in de berm liggen met zijn motor een stukje verderop. Er stond al een groepje mensen omheen (niemand leek zich ergens om te haasten of om te bekommeren) en onze taxi-chauffeur reedt na een kort overleg door. Gek idee om zo iemand achter te laten. Hij werd ook niet geholpen door het groepje mensen dat eromheen stond. Ze waren wel aan het bellen voor een ambulance. Onze taxi-chauffeur gaf aan dat deze meneer dronken op zijn motor had gezeten. Verzacht dat mijn schuldgevoel? Ik weet het niet... Antoon had gelukkig nergens last van en is het ongeluk nu alweer vergeten. Aangekomen bij Anjuna beach zijn we weer gaan lopen, op zoek naar een slaapplaats. We werden vriendelijk ondervraagd door verschillende dames over ons verblijf en of we het leuk vonden. Wanneer ze door hadden dat we weg gingen stelden ze zich voor en gaven ze een hand. Ze vroegen of we nog terug wilden komen en dat moesten we beloven. Vandaag de hele dag dezelfde praatjes gehad met vrouwen op het strand. 'My friend, come back later oké?'. Na een half uur wandelen (over het strand) vonden we leuke hutjes met uitzicht op de zee. De eigenaar gaf aan dat het 5000 roepie zou kosten, we probeerden af te dingen maar dat bleek onmogelijk omdat we rond de 2000 willen betalen. Opvallend is dat de mensen vriendelijk zijn tot ze door hebben dat het nergens toe leidt. Daarna negeren ze je gewoon, alsof je niet meer voor ze staat. Het heeft geen nut om dan nog dingen te vragen want ze kijken dwars door je heen en geven zéker geen antwoord meer. Gelukkig vonden we een stukje verderop een super leuke plek wat een stuk goedkoper was (1500 roepie, na afdingen 1300 roepie per nacht). We blijven hier drie nachten omdat we zaterdag pas in Panjim willen zijn voor de carnaval. Morgenochtend is er een markt hier in Anjuna wat sterk aanbevolen wordt in de reisgidsen vanwege de grote omvang.
Na het wegleggen van onze spullen zijn we eerst de zee ingedoken, wat relaxed zeg! Met een wandeling over het strand ondervinden we dat dit, in tegenstelling tot Asvem beach, wel een druk en toeristisch strand is. Veel blanke mensen, vooral veel Engelsen. De verschillende clubs draaien house/ trance muziek en af en toe biedt iemand je drugs aan. Ze flyeren voor de feestjes die er vanavond zijn. Wanneer je hier loopt heb je niet het idee dat je in India zit, eerder op het strand in Griekenland of Frankrijk. Alleen de palmbomen en Indiase verkopers op het strand verraden de boel. We wisten dat Anjuna heel anders zou zijn als Asvem dus we vinden dit ook prima voor nu. Van hieruit kunnen we verschillende plekken bezoeken. Toch zou ik Anjuna (en zelfs die heerlijk warme zee en de frisse, zuurstof rijke lucht) zo verruilen voor het vieze Mumbai, omdat je daar echt voelt dat je in een andere wereld bent. Na de carnaval in Panjim trekken we verder het land in en zullen we weer meer van India ervaren dus nu lekker genieten van een andere vorm van vakantie vieren. Vanavond gaan we lekker dansen op de muziek die we kennen van thuis

1. Will:
    2 februari 2016
    nou dat zijn weer spannende verhalen jullie zijn echt in een heel andere wereld terecht gekomen ik begrijp dat de plek waar jullie nu zitten op toeristen is afgestemd ben erg benieuwd hoe het is als jullie meer het binnenland intrekken vanavond lekker dansen begrijp ik uit je verhaal veel plezier
  2. Thomas:
    3 februari 2016
    Leuk verhaal! Kun je al een beetje merken of jullie binnen het budget blijven? Of heb je daar nog geen idee van? Lijkt me lastig als de prijzen zo verschillen.
    Als je toch nog een keer een grote indiaase stad wil bezoeken, hoef je niet perce naar Mumbai hè. India heeft heel veel hele grote steden. Een willekeurige stad bij jullie in de buurt kan zo maar bijna een miljoen inwoners hebben zonder dat de naam je bekend voorkomt.